MOMMY MONDAY || 10x JANKEN


Er wordt altijd gezegd dat ze kraamtranen een paar dagen na de bevalling komen, maar bij mij vloeiden ze zowel voor als na de bevalling al rijkelijk! Ik vond het heel intens, dat moeder worden! Maar schrik niet, het zijn vooral tranen van ontroering en geluk!

Vandaag deel ik 10 liedjes, teksten, scènes of boeken waarbij ik het niet droog houdt. 
Is het een beetje herkenbaar voor de andere mama's?


1. Lovely made from love


Hoogzwanger van Jolie luisterde ik tussen kerst en oud&nieuw de Top 2000. Toen 'Isn't she lovely' van Stevie Wonder aan de beurt was, begon ik spontaan te huilen. Straks zouden wij ook zo'n mooi lief meisje in onze armen hebben, snif!

2. Tot de maan en terug!


Het boek 'Raad eens hoeveel ik van je houd' van Sam McBratney kreeg ik cadeau op mijn babyshower en het was mijn favoriete boek om voor te lezen aan Jolie toen ze een baby was. In het boek willen Hazeltje en Grote Haas elkaar graag laten zien hoeveel ze van elkaar houden. En mijn hart liep op dat moment zo over van liefde dat ik die allerlaatste zin niet uit kon spreken zonder dat de tranen over mijn wangen stroomden. Nu nog als ik eraan terug denk!

3. Mama's baby
I love you forever
I'll like you for always
As long as I'm living
My baby you'll be.


Iedere écht Friends-fan weet dat dit uit het boek 'Love you Forever' van Roger Knapp komt. Een basisschoolvriendinnetje wat nu in Amerika woont stuurde me dit boekje nadat Jolie was geboren, maar zelfs de gedachte aan de hilarische scène waarin Joey het hele boek voordraagt aan Emma kan er niet voor zorgen dat het boekje zonder snikken uit kan lezen. Het is precies on point.

4. Ali B

Jongens, weten jullie nog? Dat optreden van Ali B bij De Wereld Draait Door, heel lang geleden, waarbij hij het zelf ook niet droog hield? Ik was toen dus zwanger en ik ging kapot zoals jullie begrijpen! 
'Ik mis jullie nu al, terwijl jullie nog bij me zijn.' Ik denk er nog vaak aan terug. Want ze worden écht veel te snel groot!

5. The part of life I gave you isn't mine

'If I Could
I'd protect you from the sadness in your eyes
give you courage in a world of compromise
yes I would
If I could
I would teach you all the things I've never learned
and I'd help you cross the bridges that I've burned
yes I would
if I could
I would try to shield your innocence from time
but the part of life I gave you isn't mine
I've watched you grow
so I could let you gooooo' 

(.....)
... zingt Barbra Streisand. Potverdorie, ook al zo raak! Want ik gun het Jolie zo om het leven te ontdekken, avonturen te beleven, lief te hebben. Maar daar hoort ook verlies bij, teleurstelling of een gebroken hart. En dat idee op zich maakt me al verdrietig. Want het liefst zou ik haar dat allemaal besparen. Maar dat kan niet. Ik kan een veilige haven voor haar proberen te zijn, maar ze zal het leven zal ze toch zelf moeten ervaren.

6. Van binnen

“No one else will ever know the strength of my love for you. After all, you're the only one who knows the sound of my heart from the inside.”

- Kristen Proby

Zwanger zijn is zo bijzonder, zo'n klein wezentje wat groeit en beweegt in je buik. Bij deze quote krijg ik de tranen in mijn ogen van ontroering.

7. Dombo

Als kind mocht ik van mijn moeder de Disneyfilm 'Dombo, het vliegende olifantje' niet meer zien, omdat ik er zo van overstuur raakte. Logisch! Want nu ik zelf moeder ben, gebeurt wederom hetzelfde. Je kan een baby(olifantje) toch niet weghouden bij z'n moeder?! De Baby Mine-scène, pff! Ik voel die pijn gewoon!

8. Oneerlijk

In de reclame van SOS Kinderdorpen laten ze een westers kind zien, wat lekker warm thuis bij zijn ouders zit om vervolgens in de volgende scène het contrast te maken met een kindje, ergens op straat, zonder huis, zonder ouders. Zonder liefde. Dat vond ik al hartverscheurend voordat ik moeder was, maar nu ik zelf zo'n kleintje heb raakt het me nog dieper. Ik gun mijn kind niet alleen het aller-, allerbeste, ik voel ook hoe ze liefde en geborgenheid nodig heeft. En zij heeft ons. Zo'n kindje heeft niemand. Dat maakt me oprecht heel verdrietig.

9. Quote

"For all the things my hands have held, the best by far is you!"

Deze quote zat in een lijstje aan de muur van een winkel. Ik las het een schoot vol. De mevrouw achter me zag het en moest lachen. Ik, achter de kinderwagen, verontschuldigde me met 'Sorry, dat zijn de hormonen!' 
'Geloof me', zei ze, 'Dat gaat nooit meer over!' 
Haha, lekker dan...!

10. Anne?

Nee, mijn dochter heet geen Anne. Maar bij dit liedje van Herman van Veen zat ik meteen stuk!
En als Roel dan ook nog eens zachtjes meezingt: 'Alleen de ogen van je moeder waren net zo mooi als jij....' 
Ik ging bijna dood van geluk!

Populaire posts