AFTERNINE HOTSPOT || VER VAN HIER



Omdat de tijd dat Jolie lief in de kinderwagen lag te slapen als ik koffie ging drinken met vriendinnen of ging lunchen met Roel long gone is, ben ik op zoek gegaan naar kindvriendelijke hotspots in Rotterdam waar ook zij zich kan vermaken.
Vandaag:

VER VAN HIER


Deze plek ken ik al langer, maar vanaf ons oude huis in Rotterdam-West was dit tentje in hip Hillegersberg-Zuid letterlijk een beetje 'ver van hier'. Nu is alles ver weg, maar als we dan toch in de auto moeten stappen om erop uit te gaan, dan kunnen we het maar beter goed doen!
En wat is dit een leuke plek! Een (kinder)boekenwinkel slash koffiecafé, geheel gericht op kinderen. Een grote speelhoek, waar je vanaf iedere tafel goed zicht op hebt, en een kaart vol opties voor de kleintjes. De zaak is niet heel groot en dat zorgt voor een knusse sfeer. Er zijn, zeker in het weekend, veel spelende kindjes, maar het oogt absoluut niet als een chaotisch of oorverdovend kinderparadijs.

Natuurlijk is er ook voor de papa's en mama's een hoop lekkers te eten en te drinken. De prijzen bij Ver van Hier zijn gemiddeld voor Rotterdamse maatstaven. Ik ging voor het ontbijt wat je ziet op de foto en dat was €9,50, inclusief koffie. En echt overheerlijk! Voor een kinderboterham met bijvoorbeeld Nutella of hagelslag betaal je €2,50, wat ik wel wat aan de prijs vind. Juist omdat ze zoveel aanbieden voor kinderen is het hier niet toegestaan om zelf meegebrachte dingen te nuttigen. Ik ben daar, juist met een kleintje en ook nog eentje die niet zo goed eet, altijd vrij makkelijk in. Maar zij willen natuurlijk ook verdienen aan hun goed uitgedachte concept, so fair enough. Jolie at dit keer lekker mee van papa's ei en mijn pannenkoekjes, maar de rust om bij ons aan tafel te zitten had ze natuurlijk niet met zoveel leuks om haar heen.

Kortom: Ver van Hier is kindvriendelijk, op een knusse manier. De kaart is lekker en verantwoord en Jolie kan zich hier heel lang goed vermaken. Een absolute aanrader dus!

Ver van Hier
Kleiweg 69
3051 GJ Rotterdam





NB: OMG, kijk hoe mini Jolie hier nog is! ♥






Populaire posts