STUFF I LOVE || 08


In dit item op mijn blog bespreek ik maandelijks wat voor leuke en handige dingen ik ben tegengekomen op het gebied van mode, baby, eten en drinken, gadgets en lifestyle.
Heb jij nog leuke tips of ben je geïnteresseerd in een samenwerking, neem dan contact met me op via lindakorner83@gmail.com.

Deze maand:


1. Verrassing!

Op onze eerste trouwdag stond 's avonds onverwachts mijn vriendin Neomie voor de deur om deze prachtige bos bloemen af te geven. Het is een boeket geïnspireerd op mijn bruidsboeket. We hebben er ruim 2 weken plezier van gehad en het leek wel of er iedere dag weer een nieuw bloemetje uit kwam. Een heel mooi cadeau!
Haar man is eigenaar van Lifestyle Bloemen in Hellevoetsluis en daar had ze deze mooie bos laten samenstellen. Echt een aanrader!


2. New in

Mooi he? Met het verhuizen van mijn verzameling schoenen kwam ik erachter dat ik toch vooral veel sneakers heb en sandalen en verschillende paren pumps voor feesten en partijen. Maar een goed paar laarsjes ontbrak. Ik vond deze bij H&M, echt leer, hak niet te hoog, chic, maar ook stoer. The way I like it!  



3. Mijn nieuwe camera

Eind september viel mijn telefoon in de WC en sindsdien is ie out of order. Mijn abonnement loopt nog even door, dus ik kom nog niet in aanmerking voor een nieuwe. In plaats van een nieuwe telefoon, besloot ik een nieuwe camera te kopen. Dat is namelijk de functie die ik het meest mis aan mijn smartphone. Ik wilde graag een camera die mooie foto's maakt, maar die wel makkelijk in gebruik is en licht genoeg om dagelijks bij me te dragen. Het werd de Canon EOS M10 en ik ben er zo blij mee! De foto's zijn zoveel mooier dan met mijn telefoon en met de handige wifi-functie kan ik ze zo doorzetten naar onze tablet en de foto's delen via Instagram of andere social media.
I'm a happy kid met dit toestel!
En qua telefoon.. ik gebruik nu mijn stokoude Galaxy Sll met alleen Whatsapp erop en eigenlijk is dat ook wel lekker rustig.

4. Jolie's nieuwe bed

Ik vertelde hier al over hoe goed Jolie slaapt in dit bed, maar er valt nog zoveel meer over te zeggen. Waar we het vandaan hebben bijvoorbeeld (Livengo) en waar het van gemaakt is (steigerhout). Het is geen speciaal peuterbed, maar een éénpersoonsbed. Aangezien Jolie vaak bij ons in bed slaapt, was ik er niet bang voor dat het te groot zou zijn of dat ze eruit zou vallen. Ik vind het simpele design erg mooi en ik houd van de sfeer van het hout. We hebben voor de onbehandelde versie van het hout gekozen, dat vind ik persoonlijk het mooist. Roel en ik hebben hetzelfde bed in het groot.
De lattenbodem hebben we erbij besteld, voor de matrasbeschermer en een matras gingen we naar Ikea. Jolie zelf is ook helemaal trots op haar bed. Hopelijk heeft ze er nog jaren veel plezier van!



5. Sinterklaas raamstickers

Zo leuk, deze Sinterklaasstickers van Hema! Nadat Sinterklaas was aangekomen, hebben Jolie en ik samen, met een Sinterklaasmuziekje op de achtergrond, deze stickers op het raam geplakt. Maar Jolie heeft ze er de laatste weken, zonder overdrijven, denk ik wel 20 keer afgehaald en er opnieuw opgeplakt. Ze is meteen helemaal in de ban van stickers.
En uit politiek oogpunt: Zoals jullie weten ben ik team anti-zwarte Piet. Ik schreef er laatst al een stukje over met een tijdelijke post op Instagram met de foto van Georgina Verbaan in het 'Zwarte Piet is Racisme'-shirt. Ik ben er van overtuigd dat het merendeel van de mensen, waaronder ikzelf, zwarte Piet nooit racistisch bedoeld hebben. Maar dat is het natuurlijk wel! Met de kennis die we nu hebben, kan het gewoon echt niet meer. Maar verandering kost tijd. En in plaats van oeverloos te discussiëren met mensen die stug vasthouden aan een achterhaalde traditie heb ik besloten dat ik het zelf gewoon anders ga doen en mijn kind mijn idealen mee geef. Dus praat ik tegen haar over Piet in plaats van zwarte Piet (ik verspreek me wel vaak, oeps!), verander ik de tekst van Sinterklaasliedjes in 'lieve Piet' en probeer ik haar Pieten te laten zien met roetvegen en alle kleuren van de regenboog.
En daarom ben ik extra blij met deze stickers. Een wit en een bruin Pietje, beide met roetvegen. Dat sluit helemaal aan bij onze opvoeding! Kuddos voor Hema dus!

Sinterklaas heeft vandaag weer de stoomboot gepakt richting Spanje, maar hier vind je de kerstversie van de raamstickers. Minder politiek beladen, maar net zoveel plezier!



6. Muziek op schoot

Afgelopen maandag zijn Jolie en ik voor het eerst naar Muziek op Schoot geweest. Jolie vond het helemaal geweldig! Dansen, zingen en muziek maken met andere kindjes van haar leeftijd, ze wordt er zo enthousiast van!
Nu ik niet meer werk, gaat Jolie niet meer naar de crèche en ik vond het belangrijk dat ze wel nog iets met andere kindjes zou blijven doen. Thuis is Jolie ook dol op dansen, dus dit leek me een goed alternatief. En het was dus ook echt genieten! Wij doen het via de SKVR, een cursus van 12 lessen, 1x per week, maar er zijn verschillende organisaties die het aanbieden en volgens mij door het hele land. En naast het plezier noemt de SKVR ook dat het goed is voor de taalontwikkeling, de motoriek, het associatief vermogen, het samenwerken en de creativiteit van het kind. Win/win dus! 



7. Grolsch bordjes

Met een man uit Enschede kun je niet omheen om iets van Grolsch in huis te hebben... Hingen er op zijn flatje nog twee grote reclameposters aan de muur, nu heb ik dat kunnen down sizen tot alleen nog deze vintage bordjes. En eigenlijk vind ik ze best wel tof! Ik houd van bier en nog een beetje extra van speciaal bier, we hadden onze eerste date in een Belgisch biercafé en onze bruiloft in een bierbrouwerij... iets bier-gerelateerds in ons interieur kon niet ontbreken!



Q: Wat zijn jouw favorieten van deze maand?

Populaire posts