HOME || DE INDRAPOERASTRAAT (ons oude huis)



Ik kan niet wachten om jullie een digitale rondleiding te geven door ons nieuwe huis! Maar niet voordat ik jullie ons oude huis heb laten zien. Ik ben er namelijk best trots op hoe we op 65m2 een keuken, een woongedeelte inclusief eettafel, een slaapgedeelte, een babykamer, een workspace en een inloopkast hebben kunnen creƫren! En dan hadden we ook nog een tuin, waar we menig feest hebben gegeven, heel veel hebben gebarbecued en avonden lang bij de vuurkorf hebben gezeten!

Het was mijn eerste eigen huis, waar ik eigenlijk maximaal een jaartje wilde blijven. Het was MIJN huis, niet van een vriendje, niet bij een vriendin, niet anti-kraak. De plek in een onveilige buurt, waar ik me zo veilig heb gevoeld. Ik heb er samen gewoond, alleen gewoond, ik heb het ondergehuurd tijdens mijn lange reizen. Twiggy en Gijssie zijn er geboren en het is de plek waar we met Jolie thuis kwamen vanuit het ziekenhuis. Het huis waaruit ik getrouwd ben met de liefde van mijn leven.
En ik nam er 3 maanden geleden afscheid van een tweeling die nooit geboren zal worden.

Het was een crappy huurhuis, slecht onderhouden. Mede door mij, want ieder jaar zei ik dat ik het jaar daarop toch zou gaan verhuizen. En het stond in een achterbuurt. Er werd een wietplantage opgerold recht tegenover ons huis en een junkie klopte midden in de nacht op ons raam voor drugs. Oeps, verkeerde raam! In 2012 werd er iemand op de hoek van de straat vermoord. Ik was alert, maar ik heb me er nooit echt onveilig gevoeld. Ik had hele lieve buren. Het was mijn paleisje in de ghetto!

Eerlijk is eerlijk, ik had moeite met afscheid nemen van deze plek. Roel heeft me echt een beetje onder druk moeten zetten om te verhuizen. Als het aan mij had gelegen had ik er een heel gezin groot gebracht! Maar nu we eenmaal verhuisd zijn, ben ik zo blij! Zo opgelucht! Het was echt tijd voor deze nieuwe stap. Een grote stap vooruit. Maar het hele hoofdstuk Indrapoerastraat heeft een speciale plek in mijn hart!

Dus kijk je nog een laatste keer mee naar onze beautiful chaos?





De woon/eet/slaapkamer.

De keuken. Met rechts het kastje wat van mijn oma is geweest. 



Jolie's kamer met een ledikant, commode, stoel om in te voeden en een enorme speelgoedkist! 

Met daarin een werkgedeelte, voor als Roel thuis werkte of ik voor mijn blog schreef. 


Ons warme thuis, waar de katten zo'n groot onderdeel van zijn!

Populaire posts