STUFF I LOVE || 07


In dit item op mijn blog bespreek ik maandelijks wat voor leuke en handige dingen ik ben tegengekomen op het gebied van mode, baby, eten en drinken, gadgets en lifestyle.
Heb jij nog leuke tips of ben je geïnteresseerd in een samenwerking, neem dan contact met me op via lindakorner83@gmail.com.
Deze maand:


1. Strijkpatches

Dit voorjaar kocht ik een oversized overhemd bij Monki om te dragen als jurk. En dan ook echt flink oversized, tot over mijn knie. Ik vond 'm zelf helemaal tof, totdat verschillende mensen aan me vroegen of ik soms mijn doktersjas aan had. Crap... wit, lang en wijd... het is inderdaad net of ik in het ziekenhuis werk! Ik verzon er iets op om dat te doorbreken: ik versierde het shirt met verschillende strijkapplicaties. Sindsdien heb ik geen commentaar meer gekregen en draag ik 'm zelf ook weer met meer zelfverzekerdheid.
Ik heb deze patches besteld bij AliExpress voor heel kleine prijsjes. En ik had de smaak zo te pakken dat ik er ook een spijkjack mee heb beplakt.

2. Kaartjes

Kaartjes zijn echt een verslaving van mij. Ik kan geen rek voorbij lopen zonder er een paar te kopen. Ik vind het dan ook heel leuk om kaarten te versturen. Met een verjaardag, maar ook zomaar. Voor mij voelt het echt als een klein cadeautje door de brievenbus!



3. Kinderboerderij De Kraal in het Kralingse Bos

Dit is zo'n leuke plek! Je mag de vogels voeren en je kan ronddartelen tussen de geitjes. De locatie is ideaal, midden in het Kralingse Bos. Wij bezoeken de kinderboerderij vaak in combinatie met een boswandeling, of een picknick aan de Kralingse Plas. En het is een activiteit die ook nog eens heel geschikt is voor de kleinere portomonnee: de kinderboerderij is gratis, het bos uiteraard ook en in het bos zijn er verschillende plekken waar je gratis kan parkeren. Een aanrader!

Kinderboerderij De Kraal
Langepad 60
3062 CJ Rotterdam


4. Pizza-BBQ

Vorig jaar hebben Jolie en ik Roel een pizzasteen voor op de BBQ cadeau gegeven voor Vaderdag. En dit voorjaar is-ie ook weer volop in gebruik. Het is vers (je kan het dus zo gezond of ongezond, duur of niet duur maken als je wilt), niet al te ingewikkeld en de smaak is zoveel lekkerder als uit de oven!
Wij hebben de pizzasteen van Jamie Oliver, maar inmiddels heb ik ook goedkopere versies gespot (bijvoorbeeld die van een tientje bij Action).


5. Klaverjassen

Roel en zijn broer hebben mij en mijn schoonzus laatst leren klaverjassen. En ik heb er meteen een nieuwe hobby bij. Gezellig op de zondagavond, met z'n vieren aan tafel, een speciaal biertje of een gin-tonic erbij (of een kopje thee, anders volg ik het helemaal niet meer!). Ik ben er nog niet erg goed in, maar ik vind het zo leuk! Het is echt een uitdagend spel!

6. Wortelknabbels

Deze snack staat bij Jolie bovenaan haar favorietenlijstje. En aangezien het bestaat uit gepofte biologische mais en wat biologisch wortelpoeder, kan het ook niet zoveel kwaad. Er is geen zout toegevoegd en geen kleur- en smaakstoffen.
Het enige nadeel vind ik dat ze zo op Chipito's lijken! Als ik ze Jolie dan geef in het openbaar of in gezelschap ben ik stiekem een beetje bang voor afkeurende blikken: Geef ik mijn dreumes nu al chips? Tegelijkertijd is dat ook een voordeel. Jolie, die alles wil doen wat grote mensen doen, kan ik er makkelijk mee om de tuin leiden. Deze wortelknabbels zijn geschikt voor kinderen vanaf 8 maanden, maar Jolie is er met haar 16 maanden dus nog steeds dol op.


7. De regenboog van Grimm's

De regenboog van Grimm's is een echte klassieker. Grimm's houten speelgoed 'kenmerkt zich vooral door het duurzame ecologische karakter en de eigenschappen voor open-einde spel' en wordt ook wel eens montessorispeelgoed genoemd. Ik vind houten speelgoed vooral erg mooi en het leuke van deze regenboog vind ik dat-ie zo eindeloos veel mogelijkheden heeft. Hopelijk stimuleert het Jolie's fantasie! Voor mij werk het al, want als-ie op tafel staat kan ik er niet vanaf blijven!
Het is wel duur speelgoed, voor deze regenboog betaalde ik volgens mij al 32 euro. Maar nu ik een nieuwe baan heb, kon het wel een keer!
Nu wordt het sparen voor een Wobbelboard! :) 




Populaire posts