MOMMY MONDAY || BUDGET TIPS VOOR DE DAGELIJKSE VERZORGING


Een kindje kost heel veel geld. Dat is in ieder geval wat mij altijd verteld is. Maar nu ik zelf moeder ben, vind ik het eigenlijk wel meevallen. De aanschaf van de baby-uitzet kost aardig wat, daar schreef ik dit artikel over. Maar voor de dagelijkse verzorging heb ik inmiddels wat tips en trucs verzameld om de kosten wat te drukken. En vandaag deel ik ze met jullie!

Luiers

Ik koop altijd Kruidvat eigen merk en wacht dan tot de aanbieding '2 Jumbopakken voor €25,-'. Ik gebruik ongeveer 4 pakken in 3 maanden, dus op deze manier ben ik per kwartaal maar €50,- aan luiers kwijt.

Vitamine D

Vitame D koop ik van Etos eigen merk. Dit is niet alleen per stuk goedkoper dan Davitamon, het is ook meer geconcentreerd. Je hoeft dus maar 4 druppels per dag te geven in plaats van 10 en daardoor gaat een flesje veel langer mee. Regelmatig komt er een actie voorbij waarbij de Etos vitamine D ook nog eens 1+1 gratis is. Ik betaal dan €2,75 voor 2 flesjes van 25 ml en kan meteen weer een paar maanden vooruit!

Billendoekjes

Hier doe ik wederom goede zaken bij Etos. Ik vind de billendoekjes van hun eigen merk heel fijn. Een bekende wees me eens op een dagactie van een doos met 6 pakken voor 6 euro. Nu houd ik die actie zelf ook goed in de gaten en sla dan meteen groot in!

Basics

Witte rompers bestel ik bij Next Baby. Ik betaal dan 10 euro voor een set van 5 rompers en ze worden ook nog eens gratis bezorgd! Ze zijn van fijn materiaal, voelen zacht aan en zijn van goede kwaliteit. De pyjamapakjes van Next Baby maken mij ook heel blij. Ze hebben voetjes, dat vind ik heel fijn met mijn ondernemende dreumes die 's ochtends meteen op avontuur door het huis gaat, en ze gaan veel langer mee dan de pyjama's van bijvoorbeeld H&M. Je hebt er 3 voor 21 euro.
Voor gekleurde rompers ga ik naar Zeeman, vooral de 'hemdjes' vind ik fijn! Die zijn tussen de €2 en €2,50 per stuk.

Feestjurk 

Ik ben dol op de H&M BabyExclusive-lijn en kan ook echt de Zara Baby niet voorbij lopen. Maar voor goedkope jurkjes klik ik naar AliExpress. Ik heb echt wel een paar miskopen gedaan bij ome Ali, maar jurkjes voor Jolie zijn eigenlijk altijd goed! En allemaal onder de 10 euro. Wil je er zeker van zijn dat je geen miskoop doet, lees dan even de reviews onder het product.

Babybillenfris

De babykamer schoonmaken met allerlei chemische troep zie je misschien niet zitten. Maar ecologische schoonmaakproducten zijn vaak een stuk duurder! Ik heb de oplossing: ik maak Jolie's bed en commode schoon met billendoekjes. Ruikt nog lekker ook!


Zonnestralen

Jolie wordt woest als de zon in haar ogen schijnt. Maar in plaats van er een kant-en-klaar kinderwagensysteem voor te kopen, zoals een Dooky, verzon ik mijn eigen oplossing. Ik kocht deze 2 klemmen bij Sostrene Grene voor 80 cent en gebruik een hydrofiele doek met een leuk printje. Met de klemmen klik ik de hydrofiele doek op de kap van de kinderwagen. Ik kan 'm zolang laten als ik zelf wil. En hydrofiele doeken laten de lucht door, maar houden de warmte tegen. Goedkoop, veilig en het ziet er leuk uit! En we hebben het altijd bij ons.

Tandjes poetsen

Jolie haar eerste tandjes poets ik met een vinger tandenborstel die ik op AliExpress heb besteld. Deze zijn maar 25 cent per stuk en superhandig, ik kan overal goed bij!

Knijpfruit

Knijpzakjes zijn heel handig, zeker vanaf het moment dat je kindje de zakjes zelf vast kan houden en ervan kan eten. Jolie lust ze graag, maar ik kwam een beetje in de knoop met mezelf... had ik me niet voorgenomen haar altijd vers fruit te geven? Na kort zoeken kwam ik bij deze oplossing: hervulbare knijpzakjes. Nu pureer ik zelf vers fruit en doe dat in de knijpzakjes. Je kunt ze invriezen en de zakjes zijn ook goed uit te wassen.
Wij hebben die van Sofie de Giraf via Bol.com. Het is een eenmalige investering, maar je hebt het er zo uit. Zelf vers fruit pureren is niet alleen gezonder, maar ook een stuk goedkoper dan de houdbare zakjes.

Hebben jullie nog leuke lifehacks of budgettips?

Populaire posts