STUFF I LOVE || 01




In dit nieuwe item op mijn blog bespreek ik maandelijks wat voor leuke en handige dingen ik ben tegengekomen op het gebied van mode, baby, eten en drinken, gadgets en lifestyle.  
Heb jij nog leuke tips of ben je geïnteresseerd in een samenwerking, neem dan contact met me op via lindakorner83@gmail.com.
Deze maand:

1. Parade waterfles 

Ja! Ik ben fan! Deze fles is handig voor thuis, voor onderweg, hygiënisch (ik kook 'm 1x in de zoveel tijd uit samen met de flesjes en spenen van Jolie), goed voor het milieu én met de aanschaf steunde ik ook nog een goed doel!
Vorig jaar kocht ik een rode die ik veelvuldig gebruikt heb. Dit jaar ging ik voor zonnig geel.

2. Esprit 

Met september hangt ook de herfst weer in de lucht. De najaarscollecties hangen alweer een poosje in de winkels, de bladeren vallen al voorzichtig van de bomen. En terwijl ik vol probeer te genieten van de laatste zonnestralen en lange zomeravonden, verheug ik me stiekem alweer op het nieuwe seizoen. Lekker naar binnen, kaarsjes aan, de warme truien en maillots weer uit de kast...
Op zoek naar wat het najaar zoal te bieden heeft op het gebied van mode, kwam ik terecht op de website van Esprit.* Wat hebben zij een leuke online collectie! Veel denim, warm donkerblauw en toffe printjes. En er komen iedere dag nieuwe artikelen bij!

Je shopt er trouwens ook voor man en kind, en ze hebben een eigen home collectie!



3. Wostok

Mijn favoriete drankje van het moment! Aangezien ik nog borstvoeding geef kan ik niet teveel alcohol drinken. Door zijn bijzondere smaak is Wostok voor mij de ideale vervanging op een zwoele zomeravond of een gezellige middag in de najaarszon. Ik vind peer/rozemarijn erg lekker (foto), maar het allerliefst drink ik degene met gember en dragon. Er is er ook eentje met de smaak van dennennaalden, die gaven Roel en ik cadeau aan familie met kerst. Vonden we wel toepasselijk onder de kerstboom!


4. Borstvoeding geven

Ik wist eigenlijk altijd al dat ik graag borstvoeding wilde gaan geven als ik een kindje zou krijgen en ik had de mazzel dat het ook meteen goed ging. De melkproductie kwam goed op gang en Jolie is een natuurtalentje als het aankomt op aanhappen. Ik ben nu ruim een half jaar bezig en ik hoop het vol te houden tot minimaal een jaar. Als het lukt zelfs nog iets langer! Ik vind het zo'n mooie bezigheid. Je geeft je kind het allerbeste en tegelijkertijd voelt het zo liefdevol en intiem!
Ik denk dat ik binnenkort eens een heel artikel ga wijden aan borstvoeding. De mooie, romantische kant, maar ook de nuchtere andere kant. Het belangrijkste vind ik namelijk nog steeds dat het kind genoeg te eten krijgt en de moeder zich goed voelt.


5. Papieren rietjes

Toen ik nog studeerde moest ik eens een idee bedenken hoe ik persoonlijk bij kon dragen aan een beter milieu en daar een artikel over schrijven. Mijn bijdrage was dat ik vanaf dat moment plastic rietjes af zou zweren. Dus geen rietjes meer in mijn zo gekoesterde blikje cola in de pauze, en ook mijn smoothies drink ik vanaf dat moment uit een glas. Soms was het moeilijk, ik houd er nou eenmaal van om uit een rietje te drinken. Lekker gemakzuchtig, en het ziet er leuk uit. Maar steeds spookten toch weer de woorden uit mijn eigen betoog door mijn hoofd....
Plastic soup sucks, en alle beetjes helpen.
Toen kwam ik deze rietjes tegen. Van papier! Yay! Niet alleen beter voor het milieu dus, ze zien er ook nog eens véél leuker uit!



6. Kinderwagen/boodschappenwagen

Heel burgerlijk - ik ben nu eenmaal een huisvrouw, met een klein budget -, maar op maandag doe ik weekboodschappen en op vrijdag weekendboodschappen. Al die boodschappen moeten toch naar huis gedragen worden, dus ga ik altijd met Jolietje en de kinderwagen. De kinderwagen laad ik helemaal vol met alle boodschappen en ik hang nog tasjes aan de zijkant. Jolie past er nog maar net bij (ja, dat is een brood boven haar hoofd)! :)
Inmiddels hebben we sinds een paar maanden een auto, maar ik houd zo van ons uitstapje samen, dat is het nog iedere week op deze manier doe.


7. Elektrische tandenborstel

Een paar maanden geleden vonden we een VVV-bon die bijna zou verlopen. Snel iets kopen dus! We gingen voor elektrische tandenborstels, tot dan toe poetste ik eigenlijk altijd met een handtandenborstel. En wat is het fijn! Mijn tanden voelen schoner dan ooit, en ik hoef veel minder te flossen. Ook zit er een timer op die aangeeft hoelang je moet poetsen. Wat een luxe! Ik vrees dat ik niet meer zonder kan!



*onderdeel van een commerciële samenwerking.

Populaire posts