PERSONAL || 30 RANDOM FACTS ABOUT ME



Yaaaay! Mijn blog bestaat vandaag 3 jaar! Tijd om elkaar nóg iets beter te leren kennen, en daarom deel ik 30 random feitjes over mezelf.

1. Het slaapliedje wat ik zing voor Jolie, iedere avond als ik haar op bed leg, heb ik zelf verzonnen.

2. Ik zing erg vals.

3. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 13 jaar was. Het eerste jaar woonde ik samen met mijn broertje en mijn moeder bij mijn oom en tante en 2 neefjes. We sliepen we met z'n 3-en op een matras op de grond. Ondanks dat het een moeilijke periode was, kijk ik er met een warm gevoel op terug. De sfeer was goed, we waren welkom. Daar ben ik dankbaar voor!

4. Daarna heb ik een jaar bij mijn moeder gewoond en vervolgens 5 jaar bij mijn vader. Tussendoor woonde ik nog 2 maanden bij mijn oma. Daarna ben ik in 5 jaar 6x verhuisd. Inmiddels ben ik ruim 7 jaar honkvast. Maar ik aard nog steeds erg makkelijk.
Wherever I lay my head, that's my home.

5. Ik houd heel erg van fotograferen. Voor mijn blog moet ik ook regelmatig voor de camera staan, maar dat vind ik eigenlijk heel ongemakkelijk. Ik maak liever foto's dan dat ik moet poseren.

6. Ik kook graag. Maar ik kook uit mijn hoofd en uit de losse hand. Tot grote irritatie van Roel, die vindt dat ik het recept eens aan moet houden...
Soms gaat het faliekant mis, maar meestal brouw ik we wel iets lekkers van. Ik vind het echt een uitdaging om gevarieerd, gezond en af en toe vegetarisch te koken.

7. Ik heb een reis-bucketlist. En ik schrijf mijn plannen helemaal uit, in de hoop dat we die reis ook daadwerkelijk ooit zullen maken.

8. Ik ben 3x van studie gewisseld. Oeps! Uiteindelijk heb ik de HBO-opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening afgerond. Ik heb veelal gewerkt met jongeren en als ik daarover praat word ik nog steeds heel enthousiast. Ik ben nu thuisblijfmoeder en sta daar helemaal achter, maar ik hoop op den duur wel weer aan het werk te gaan in de jeugdhulpverlening.

9. In groep 8 schreef ik een verhaal van zo'n 50 (handgeschreven) pagina's. Het ging de hele klas door, iedereen wilde het lezen. Toen was ik al dol op schrijven!

10. Ik droom van een gypsy-leven, reizend met een camper door warme landen, met weinig spullen en vooral elkaar en net genoeg geld om rond te komen.

11. Ik hoop op een dag geld te kunnen verdienen met schrijven.

12. We wonen in Schiemond, een achterbuurt in Rotterdam. En dan overdrijf ik niet, deze wijk werd eerder bekroond tot "op twee na armste wijk" en "kindonvriendelijkste wijk" van Nederland. Toen dit huis beschikbaar werd, zag ik het ook vooral als tijdelijke oplossing. Maar inmiddels woon ik er al ruim 7 jaar, en met veel plezier! Al wordt het nu wel echt tijd om op zoek te gaan naar iets nieuws.

13. Ik heb van nature blond haar en bruine ogen. Maar sinds mijn zwangerschap is mijn haar opeens een heel stuk donkerder geworden!

14. Als kind ben ik een keer heel hard tegen een muur aangelopen en lag daarna 3 dagen in het ziekenhuis met een zware hersenschudding.

15. Ik kan het boekje 'Love you forever' van Robert Munsch niet voorlezen aan Jolie zonder te huilen!



16. Ik ben altijd te laat. En niet eens expres. Ik denk gewoon altijd dat ik meer kan doen in een uur en dan loopt alles weer anders...

17. Ik wilde heel graag jong moeder worden. Ik riep het al zo ongeveer vanaf dat ik kon praten en ik denk dat het rammelen van mijn eierstokken al serieuze vormen aannam toen ik net 19 was. 'Helaas' -en daar hebben wat tranen over gevloeid-, moest ik heel lang wachten op het juiste moment. Ik was al 32 toen ik mijn eerste kindje kreeg!
Achteraf gezien ben ik heel blij dat het zo gelopen is. Ik ben verloofd met de liefde van mijn leven en heb 2 prachtige lange reizen met hem gemaakt en we hebben heel veel toffe dingen samen gedaan. En met hem heb ik nu ons lieve Parkietje gekregen. Alles is precies zoals het moet zijn. Ik durf voor het eerst van mijn leven hardop te zeggen dat ik compleet gelukkig ben!

18. Ik spreek Spaans. Un poco.

19. Ik had een hele hechte band met mijn oma. Haar naam was Jaantje, Jolie is naar haar vernoemd.

20. Ik zou dolgraag nog een kindje willen. Ja, nu al!

21. Als klein meisje wilde ik nooit een broek aan. Broeken zijn voor jongens!

22. Ik ben anderhalf jaar columnist geweest voor Antenne Rotterdam. Ik schreef over mijn ervaringen met seks en relaties en van sommige columns krijg ik inmiddels het schaamrood op mijn konen. 10 jaar geleden was ik jong en onbevangen en zó Sex and the City. Ik was zelfs een periode het best gelezen item van het internetmagazine. Stoer toch!

23. Mijn lievelingsboek is 'Ik ook van jou' van Ronald Giphart.

24. Ik word echt heel erg blij van ijsjes.

25. Mijn stiefbroer en ik zijn op dezelfde dag jarig én in hetzelfde jaar geboren. We zijn dus precies even oud.
Stieftweeling.

26. Ik heb 1 echt broertje van bijna 3 jaar jonger, een stiefbroer en 2 stiefzussen. Met de oudste heb ik weinig tot geen contact.

27. Ik heb fibromyalgie. Dat is een vorm van reuma, ik heb vooral last van mijn weke-delen. Het gaat met ups en downs, ik kan nu voorzichtig zeggen dat het al een hele tijd goed gaat! (heb ik morgen weer een aanval, wedden..?!)

28. Ik slaap heel makkelijk in, maar ik slaap heel licht. Al zolang ik me herinner. Ik denk dat dat ook de reden is waarom de nachtvoedingen van Jolie me vrij makkelijk afgaan. Ik ben gewend aan gebroken nachten. Is het niet om te plassen, dan is het wel omdat de poes naar buiten wil.

29. Mijn lievelingsseizoen is de herfst.

30. Binnenkort ondergaat mijn blog een transformatie, er wordt achter de schermen hard aan gewerkt. Mijn blog krijgt zelfs een nieuwe naam! Ik heb er heel veel zin in, ik word al helemaal enthousiast als ik eraan denk!

Q: En, stond er iets bij wat je nog niet wist? Nu ben jij aan de beurt, ik wil mijn lezers graag beter leren kennen. Vertel me eens iets over jezelf!

Populaire posts