HOME || IK STOND MET MIJN HUIS IN VIVA !


Wat leuk om via social media van verschillende kanten te horen dat ik die week in de Viva stond! De grap is dat ik dat zelf op dat moment niet wist.
Er was iets niet helemaal goed gegaan in de communicatie en dus kreeg ik de Viva zelf pas een week later opgestuurd.
Het resultaat vind ik erg mooi geworden! Mijn eigen 15 minutes of fame!
Maar hoe kwam het zover?

Een paar maanden geleden reageerde ik op de The Bloggerlist-pagina op Facebook op een vraag over rommelige huizen. Of ik mezelf daarin herkende. Jazeker, als er iemand onverwachts langs komt schaam ik me dood, vooral voor alle kattenharen!
Niet veel later volgde de vraag of ik mee wilde werken aan een artikel voor Viva. Als onderdeel van het 'Rommel Dossier', haha! Ik heb even getwijfeld, het is toch best kwetsbaar om me op die manier te laten zien aan de wereld. Ik deel zelden foto's van mijn huis op mijn blog. Het is namelijk altijd een zootje. Warm en gezellig kun je het noemen, en het is rommelig, niet vies. Ik ben er gelukkig. Maar het voelt voor mij nooit als iets om mee te showen of om trots op te zijn.

Telefonisch werd er een interview over mijn huis en de eeuwige chaos in mijn leven afgenomen en een paar weken later stonden er een visagist en een fotografe op de stoep. Vooral dat laatste was erg leuk, ik vond het een supergezellige middag!
Natuurlijk had ik nog snel even gestofzuigd voordat ze er waren, maar verder probeerde ik alles zoveel mogelijk te laten zoals het is. En toch was daar het probleem: mijn huis was niet rommelig genoeg! Haha, wat?! Het is een vrolijke chaos, een wirwar van kleuren, herinneringen en souvenirs. Maar geen rommel, bleek. Daarvoor was het teveel georganiseerd.
En dus werd er geschoven en verplaatst om zoveel mogelijk spullen op het plaatje te krijgen. Zelfs Roel z'n racefiets werd onderdeel van het decor! Ondertussen kreeg ik een halve hartverzakking omdat alles door elkaar stond en ik de rest van de middag bezig zou zijn met alles weer terug zetten in de originele setting van de georganiseerde chaos van mijn huiskamer. Bestaat er zoiets als een perfectionistische rommelkont?

Naar het resultaat was het gissen voor mij. Van het interview kreeg ik een ruwe versie toegestuurd om op onjuistheden te controleren en bij het maken van de foto's liet de fotografe af en toe iets zien op het scherm. Verder wist ik dus niet eens wanneer het artikel gepubliceerd zou worden. Best spannend!
Maar wat is het leuk geworden! Ik vind mijn huis er heel gezellig uitzien, ik straal op de foto met mijn babybump van ruim 19 weken en ik herken mezelf absoluut in de tekst die erbij geschreven is. En ik heb zoveel toffe reacties gekregen! Mocht de Viva nog eens iemand nodig hebben voor een artikel, stel ik me zeker weer beschikbaar.

Sinds het artikel heeft ons huis een hele make-over ondergaan. Een nieuwe bank, een nieuwe salontafel. Ons bed staat in de huiskamer en de slaapkamer is omgetoverd tot babykamer/kastenkamer. Stiekem ben ik wel trots op hoe het is geworden, ons eigen knusse paleisje, helemaal babyklaar! En wellicht ben ik er inmiddels aan toe om eens een post te maken over hoe wij wonen. Inclusief foto's. So stay tuned!

Q: Heb jij het artikel in het 'Rommel Dossier' van Viva gezien? En zou jij meewerken aan een artikel voor een magazine?



Populaire posts