GUEST WRITER || PASCAL, DEEL 2


Laatst deed ik via sociale media de volgende oproep: 
'Voor mijn blog ben ik op zoek naar een gastschrijver!
Zou jij een artikel willen schrijven over jouw zwangerschap, of alle facetten daaromheen (positief of negatief, denk daarbij ook aan miskramen, ongewenst kinderloos zijn, ongewenst zwanger zijn, abortus etc. Taboes zijn er om doorbroken te worden!) of over een heel ander onderwerp naar keuze, laat mij dat dan weten en stuur een mailtje naar LindaKorner83@gmail.com. Dan kijk ik wanneer ik het kan posten! Anoniem mag uiteraard ook'.
Pascal reageerde en deelde zijn heftige verhaal met mij. Dit is het tweede deel. Lees je mee? 



Rijkdom

Het is niet zo lang geleden dat wij onze eerste zoon verloren tijdens de zwangerschap. Toch willen we vrij snel een nieuwe poging wagen, zoals dat gezegde luid.
Net als de eerste keer is het meteen raak. Bijna negen maanden lang wachten we in spanning af. Bij iedere echo zijn we zeer gelukkig dat alles goed gaat. Na achtendertig weken vindt de gynaecoloog het welletjes en besluit in overleg met ons dat we de bevalling snel in plannen. Binnen een paar dagen is het zo ver!

Tijdens de bevalling moet de anesthesist het ontgelden, hij komt niet snel genoeg met de ruggenprik... Het zijn de hormonen! Na wederom een zware bevalling komt Rayan op zeventien september om kwart voor drie ter wereld. Het is nog even spannend, maar uiteindelijk horen we hem huilen. Papa heeft de eer om je navelstreng door te knippen.
Hoe intens gelukkig je bent bij zo'n belevenis vanaf het eerste geluidje tot en met dat je je kind mag vasthouden is onbeschrijfelijk. Tranen van verdriet maken plaats voor tranen van geluk. Onze liefde is nu bezegeld met een gezonde mooie zoon!

Vijf jaar later sta je dan samen in de deuropening van de slaapkamer naar je wonder te kijken. Even dwalen de gedachten weer af naar dat ene unieke intense moment....
Wat een rijkdom.

- Pascal

Populaire posts