TRAVEL || DUINKERKE


Noem het een minivakantie, een babymoon, een staycation (nog geen 3 uur rijden van huis!) of een liefdesvakantie... Wij gingen een paar dagen naar Duinkerke!

Afgelopen week hadden wij de auto van mijn schoonouders in bruikleen. Op zoek naar een goedkoop vakantie-adresje, vonden we een mooie studio in Duinkerke. Duinkerke is een havenstad helemaal in het noorden van Frankrijk, net over de grens bij België. We verbleven in aparthotel All Suites en hadden een eigen keuken, dus konden we zelf koken. We vertrokken dan ook met 2 volle kisten boodschappen in de achterbak, vol lekkere dingen!
En wat het feest voor mij compleet maakt: een bad op de kamer! Omdat we thuis geen bad hebben, voelt dat meteen als een luxe. En om het nog extra fijn te maken, nam ik bruisballen van Lush mee!
Het aparthotel lag aan het water, met een mooi uitzicht over de haven. Achter het gebouw was een grote, gratis parkeerplaats en zowel het centrum als het strand op loopafstand. Alle ingrediënten voor een mooie lowbudgetvakantie zijn aanwezig!








Helaas was het alle dagen bewolkt, en dus niet echt weer om aan het strand te liggen. Mijn bikini ging ongebruikt mijn tas weer in. In plaats daar van hebben we de dag van aankomst lekker rustig aan gedaan. Het nieuwe seizoen van Suits is begonnen, in juni al, en Popcorn Time was gewoon mee op vakantie!
Onze eerste, volle dag in Duinkerke hebben we een stadswandeling gemaakt. Ik merkte dat de zwangerschap me toch wel parten gaat spelen. Zou ik normaal gesproken op vakantie urenlang kunnen wandelen om de hele stad te ontdekken, kreeg ik nu al snel last van rugpijn en was ik erg moe. Toen we na 5 uur lopen, en veel pauzes, weer terug kwamen in onze kamer was ik kapot! Wat is het dan fijn om zo'n complete kamer te hebben. Ik ben een half uurtje in bad gaan zitten, met mijn blueberry badbom, terwijl Roel de grill klaar zette. De rest van de avond hebben we lekker burgelijk, in pyjama, naast het raam met het mooie uitzicht, zitten gourmetten! :)





De bekende Jean Bart stond in de steigers!



Duinkerke staat vol met gekleurde bloemen! Ziet er erg mooi, en gezellig, uit!






Via het beeldenpark naar het strand. Jammer dat op maandag alle musea gesloten zijn!









Hét beeld van het centrum van Duinkerke: mooie gebouwen en heel veel bootjes!


Eerlijk is eerlijk, zonder zonnig strandweer heb je Duinkerke na een dag wel weer gezien. Maar dan is het nog een mooie uitvalbasis voor andere stedentrips. Zo zijn wij de derde dag heen en weer gereden naar Lille, wat een uurtje verderop ligt. En op de terugweg zijn we gestopt in Brugge. Het ligt net buiten de toeristische drukte, de prijzen om te overnachten liggen dan ook wat lager en zo'n aparthotel vind ik echt een aanrader!

Q: Ben jij wel eens in een aparthotel verbleven? En ben je wel eens in Duinkerke geweest?

Populaire posts