SPONSORED || 4 BBQ IDEEËN


Afgelopen weekend was het prachtig weer, en natuurlijk stond er dan ook weer een BBQ op het programma! Ik denk dat ik nog nooit zoveel geBBQ'd heb als deze zomer. We hebben onze tuin opgeknapt en dat nodigt uit om naar buiten te gaan zodra de zon schijnt, het is lekkere en gezellige manier van eten en Roel is koning van de grill.

Vandaag deel ik, in samenwerking met Maggi, mijn beste BBQ-ideeën!

1. Groentespiezen

Een BBQ staat in het teken van vlees. Veel vlees! Maar ik voeg graag wat groenten toe. Mijn favoriete manier om dat te doen is om verschillende groenten op een spies te rijgen. Een stuk paprika, een grote champignon, een plak courgette, een stuk ui, eventueel wat kruiden eroverheen en dat herhaal je dan nog een paar keer. De spies gaat op de BBQ en dat geeft de groenten een geroosterde smaak. Yum!

2. Zelf het vlees marineren

Bij iedere supermarkt bieden ze tegenwoordig vlees aan in een speciale BBQ-verpakking. Lekker makkelijk, maar over het algemeen betaal je hier meer voor en uit ervaring weet ik dat dat niet bepaald terug komt in de smaak... Ik koop mijn vlees veel liever vers bij de slager en marineer het dan zelf. Maggi heeft verschillende marinades die geschikt zijn voor de BBQ en waar je zelf mee aan de slag kunt!

3. Keuze

Bovenaan mijn lijst met goede voornemens voor het nieuwe jaar stond dat ik minder vlees wilde eten. Dat is in de zomer, met mooi BBQ-weer, extra moeilijk! Als we een BBQ voor vrienden geven zorg ik dat zij kunnen kiezen uit verschillende bijgerechten. Stokbrood en verschillende smeersels, een goed gevulde pastasalade, een huzarenslaatje. En een visje of een vleesvervanger op de BBQ is ook erg lekker!  

4. Een puntzak fruit

Ok, deze is niet helemaal van mij... Het is het idee van Suus en Patrick uit de Maggi reclame. Maar ik ben dol op fruit en vind het dus een heel goed idee! Als je het filmpje hieronder bekijkt, zie je precies hoe het werkt.



Ook zo'n zin gekregen in een gezellige barbecue? Maak je vlees nog lekkerder met de MAGGI BAK & BBQ Marinade. De MAGGI Bak & BBQ Marinade is verkrijgbaar in de smaken 'Original Barbecue' en 'Knoflook & Kruiden'.

Dit artikel is gesponsord door Maggi, maar betreft mijn eigen mening.

Populaire posts