TRAVEL || 9 REDENEN OM NAAR ANTWERPEN TE GAAN IN JULI

Ph: Marinke en ik en al onze aankopen in juli 2012.

Vorige week zaterdag ging ik met mijn vriendinnen Irene en Eline een dagje naar Antwerpen. En eigenlijk doe ik dat ieder jaar. Waarom? Antwerpen is the place to be in juli! En wel om deze redenen:
1. In tegenstelling tot Nederland, waar de uitverkoop per winkel op een andere datum start en eindigt, is de solden in Antwerpen duidelijk afgebakend: van 1 juli tot en met 31 juli.

2. En als zij zeggen korting, dan bedoelen ze ook echt korting! Gedurende de maand loopt de korting steeds hoger op. Zelf probeer ik meestal zo op de helft van de maand te gaan. Dan zijn de kortingen hoog en zijn de mooiste items nog niet uitverkocht. Dit jaar slaagde ik voor culottes met 75% korting (hier) en een jurk bij & Other Stories waar 70% van de prijs afging! 

3. Solden is een veel mooier woord dan 'sale' of 'uitverkoop'. Eigenlijk klinkt alles in het Belgisch leuker.

Ph: Eline en ik in Antwerpen in 2014

4. Antwerpen is koningin van de high street fashion! Ik dacht dat het centrum van Rotterdam al vrij compleet was, maar Antwerpen doet het nog beter. COS, Monki, River Island, Zara, H&M (incl. H&M home), & Other Stories, Urban Outfitters, Forever 21, Bershka, Pull and Bear, Mango.... Zal ik doorgaan? 

5. Het is maar een uurtje rijden vanuit Rotterdam. 2 uurtjes vanuit Amsterdam. Vlakbij dus! 

6. Maar toch is het buitenland, en dus voelt het een beetje als vakantie. Vergeet je paspoort niet.

7. Een shopping break is extra fijn in Antwerpen, want: Wafels met slagroom. Belgisch bier. Vlaamse frieten. Zon.

Ph: Marinke en ik in 2012, yum!

8. Antwerpen is sowieso een hele leuke stad. En zit vol leuke hotelletjes. Parkeren is ook een stuk goedkoper dan in Nederland, maar ook het treinstation is op loopafstand van de winkelstraat. Genoeg redenen om je bezoekje te verlengen en er een weekendje van te maken. 

9. In de maand januari begint het feest gewoon weer helemaal opnieuw! 


Populaire posts