OOTD, TRAVEL || PLAYA EL TUNCO

dress - River Island, sandals - Birkenstock, watch - Swatch, sunnies - H&M

Dag 54, 55 en 56,  Playa el Tunco - El Salvador

NL: Toen we juli vorig jaar deze reis gingen boeken, waren we van plan om 2 weken in Honduras te verblijven.
Maar na wat navraag bij andere backpackers en wat online onderzoek hebben we besloten Honduras over te slaan. Te gevaarlijk en te onberekenbaar. En op de toeristische plekken, zoals de eilanden bij Utila en de ruïnes bij Copán na, is dat het niet waard. In plaats daarvan reizen we door El Salvador naar Guatemala en maken een tussenstop in Playa el Tunco.
Om 2 uur 's nachts worden we opgehaald bij ons hostel voor een reis van 10 uur. In een shuttle, maar omdat deze niet helemaal volgepropt wordt dit keer, is het een aangename reis. We hebben die nacht niet geslapen, in de hoop op wat slaap in de bus. Maar hier komt weinig van. Na een uur of 2 zijn we al bij de grens van Honduras en kunnen we even plassen enzo. Daarna een stukje door Honduras en vervolgens weer een zaklamp in onze slaperige gezichten, omdat de douane even wil zien wie er in het busje zitten voordat we de grens weer over gaan. Daarna de grensovergang naar El Salvador, waar we geen stempel krijgen, maar de meneer heel old-fashion onze namen, nationaliteiten en paspoortnummer in een groot boek schrijft. Hij schrijft er trouwens in dat wij uit Ierland komen. Als ik hem daarop aanspreek, verbetert hij het opgelaten in zijn boek, haha. Daarna kunnen we nog een uurtje slapen en dan stoppen we alweer voor onbijt. Vervolgens is het nog een eind door de brandende zon en rond het middaguur komen we aan in El Tunco. We hebben een kamer gereserveerd in hostel Mopelia, en dit schijnt een hele cabine te zijn met eigen badkamer en balkon met hangmat. Zwembad voor de deur... Wat een luxe! Er is geen keuken waar we zelf kunnen koken, maar wel een restaurant met Belgische wafels voor ontbijt en Vlaamse frieten bij het avondeten. De achterkant van het terrein komt uit op het strand. Een ruw strand met een wilde zee, wat vol ligt met beginnende en ervaren surfers!
Na een nacht overgeslagen te hebben zijn we supermoe, en als we weer wakker worden is het al donker buiten. Tijd voor een snelle hap in het superkleine dorp en een chillavondje.
En dat is ook vooral wat we hier de dagen erna doen: chillen. Wat baantjes in het zwembad. Een strandwandeling maken en met een smoothie in ons hand de zon zien ondergaan. Een avond chillen in het hostel en een Belgisch biertje drinken. Een middag aan het strand en proberen de superhoge golven te verslaan in de zee. Alleen in het water liggen is al een avontuur op zich! Vanaf het dak van een strandtent naar de surfers kijken, terwijl we proosten op wederom een prachtige zonsondergang. Eten in een romantisch restaurantje, terwijl het buiten stormt en de mango's steeds met een enorme klap uit de boom op het dak vallen.
We wilden hier eigenlijk 2 nachten blijven, maar omdat de bus naar Antiqua pas op zondag weer vertrekt wordt dat een dag langer. En dat is geen enkel probleem in een paradijs als dit!
Voor de gelegenheid heb ik dit reisverslag gecombineerd met een OOTD. Dit t-shirt jurkje is zo fijn voor hier! Ik heb 'm zo'n beetje iedere dag gedragen in El Salvador. Dat klinkt een beetje vies, maar aangezien ik de helft van de dag in bikini loop, valt dat best mee. En ik ben een backpacker, ik mag een beetje stinken! (grapje).
In het echte leven zit ook ons Guatemala-avontuur er alweer op, maar met schrijven loop ik een beetje achter. Zoveel te doen en te zien hier, dat het zonde is om hele dagen achter mijn laptop door te brengen. Desalniettemin volgt er snel weer een nieuw reisverslag, over prachtig Guatemala. We vervallen deze reis van de ene mooie plek in de andere, soms is het bijna teveel om te bevatten!

Ok doei!

ENTo read the text in English, or any other language, please use the translate button. Thanks!