TRAVEL || WHAT TO PACK FOR 94 DAYS?


NL: Een reis van 94 dagen... met alleen een backpack op mijn rug en een handbagage rugzak op mijn buik... Wat neem je dan mee?
Toen ik in 2013 voor 4 maanden naar Zuid-Amerika ging maakte ik een lijstje van de kleding die ik dacht nodig te hebben. En bij terugkomst heb ik de lijst aangevuld met de dingen die ik had gemist. Zo wist ik dat ik de volgende keer zeker nóg een jurk mee wilde nemen. Omdat je maar een beperkt aantal kledingstukken bij je hebt, slijt alles snel. Mijn witte t-shirts werden grauw, er zaten gaten in mijn lange jurk en de vlekken in m'n hoodie gingen er niet meer uit... Een een rokje heb ik ook gemist. Ik had alleen een zwart skaterrokje mee, maar dat voelde toch iets te winters aan de Caribische kust. Dit keer wil ik iets meer meenemen!
Wat er dit keer op mijn paklijst staat:

- Een joggingpak. Voor in het vliegtuig. Voor lange busreizen. Of voor hele koude nachten hoog in de bergen.
-  Minimaal 2 shorts. Mijn shorts waren absoluut de meeste gedragen items uit mijn backpack. Dit jaar neem ik er 3 mee. De 'acid wash' is nog redelijk nieuw en vind ik gewoon leuk voor erbij.
- Een rokje dus. 2 zelfs dit keer. Een kort rokje, voor tropisch temperaturen en om mijn hopelijk bruine benen te showen. En een midi-rok, voor als ik wat meer bedekt moet zijn.
- Jurken! Ik heb nooit genoeg jurken, en ik kan er dus ook nooit teveel meenemen. Tijdens onze vorige reis heb ik geleerd dat een lange, katoenen jurk echt ideaal is om te reizen! Het is comfortabel, en toch girly. Het is luchtig in de hitte, maar omdat ie lang is kan het ook op frissere dagen. En als het écht koud wordt, doe ik er een legging of panty onder aan. Daarnaast mag de LBD natuurlijk niet ontbreken. En, voor mij heel belangrijk: er moet een mooie jurk mee. Deze keer de witte van H&M Trend. Ik loop waarschijnlijk de hele dag op Birkenstocks, All Stars of Havaiana's, ik wil me ook eens écht mooi voelen in die 13,5 week!
- Een warm setje: jeans en een zwarte longsleeve. Omdat het niet alleen maar mooi weer is.
- Een overhemd. Geblokt in dit geval, maar denim kan ook. Niets is zo functioneel als een overhemd. Over een jurkje, om je middel, op een spijkerbroek. Het kan allemaal.
- Een stapel t-shirts. En wees er alsjeblieft niet te zuinig mee. Zoals ik al zei, ze slijten heel snel! Want je draagt ze zoveel: Over je bikini naar het strand, op een rokje, op shorts. Soms zelfs opgeknoopt over een jurk. Je slaapt erin. Je draagt ze tijdens het reizen, tijdens tours, tijdens stedentripjes. Ik heb een beetje afgewisseld in kleuren en modellen. Minimaal 1 lange, voor over een legging tijdens een busrit of over je bikini naar het strand. Of voor naar de WC op de gang in het hostel... Maar ook een cropped top. En een t-shirt met een poes. Omdat ik die gewoon tof vind!
- Blouse, 2x. Een zwarte en een witte. Omdat je ook wel eens iets anders aan wil dan een t-shirt.
- Genoeg strings. Strings verdwijnen namelijk op raadselachtige wijze regelmatig. Ken jij iemand die op reis is geweest en terug kwam met evenveel strings als voordat ze vertrok?
- 3 bikini's. Want ik hoop heel veel aan het strand te liggen!
- 3 zonnebrillen. Minimaal. Op de vorige reis had ik er 2 mee. In de eerste maand was ik er al 1 verloren en een week later ging de andere kapot. Vervolgens moest ik het doen met goedkope versies gekocht op lokale marktjes. En die gingen niet langer dan een paar weken mee. Moest ik weer een nieuwe! Ik neem er nu denk ik 4 mee. Of 5!
- Qua schoenen: Ik doe niet aan wandelschoenen. Ik heb de Machu Picchu beklommen op mijn New Balance sneakers, en dat ging heel goed. Naast mijn New Balance sneakers neem ik All Stars, Birkenstocks and Havaiana's mee. Ik doe ook niet aan windjassen trouwens. Ik neem een dik vest mee.
- Onmisbaar: mijn wollen zwart/rood geruite sjaal. Je kent hem wel, ik heb 'm áltijd om. In Zuid-Amerika diende die als sjaal, maar ook als picknickkleedje, omslagdoek, laken, deken en bagagebescherming.

Dat was het wel zo'n beetje. Het lijkt veel, maar dit en nog een hele lading toiletspullen, komt niet boven de 15 kg. En het belangrijkste is dat ik het allemaal met elkaar kan combineren. Want 94 dagen... dat is ruim 3 maanden! Eigenlijk een heel seizoen!
Ik vind het zó spannend!

Wil je weten hoe ik al deze kleren op mijn backpackreis naar Centraal-Amerika ga combineren? Volg mijn blog dan ook op Bloglovin', dan krijg je automatisch bericht als ik iets heb gepost!




EN: Please use the Google Translate button to read what I wrote in English. Thanks!






Populaire posts