WEDDING || UPDATE!


Ph: Mijn moodboard voor het huwelijk met afbeeldingen van Pinterest

Wow, het overvalt me soms een beetje... de bruiloft is al over 57 dagen!! We trouwen vooral om de liefde te vieren, we hebben niet zoveel met de hele traditionele gedachte van trouwen. We hebben immers al een lange tijd geleden voor elkaar gekozen en zijn sowieso voor altijd verbonden met elkaar via Jolie. Toch had ik verwacht dat de bruiloft mijn #1 project zou zijn...
maar in de praktijk bleek dit anders! De bruiloft leek nog zover weg en ik bleef heel veel maar uitstellen. Jolie is mijn eerste prioriteit en dat neemt nogal wat tijd in beslag. Daarnaast stond de vakantie ook nog voor de deur... Maar nu het zo dichtbij komt en het buiten ook echt herfst begint te worden, krijg ik toch wel de kriebels. Ik ga bijna trouwen, woohooo!

Even een update:

Het begin

Ik ben begonnen met het maken van een moodboard. Wat willen we? Welk thema, welke sfeer? Samengevat kwam ik op een lowbudget, romantische herfstbruiloft met een warme sfeer. Rustiek, niet traditioneel. Het thema moest avontuur zijn, na onze lange reizen en ons baby-avontuur beginnen we nu met een nieuw hoofdstuk: ons huwelijk. En hopelijk volgen er nog vele mooie avonturen.... Het moet onze dag zijn, en niet een dag zoals het hoort. En de dag moet ook niet te lang zijn. Daarnaast vond ik het heel belangrijk dat we de mogelijkheid hadden om al onze goede vrienden en dichte familie uit te nodigen om de hele dag met ons te vieren (en dus niet tussendoor weg te sturen tot het feest oid) en Roel wilde graag een groot feest. We hebben onze gasten nu opgesplitst, een gedeelte is uitgenodigd voor de ceremonie, het diner en het feest en een gedeelte voor alleen het feest. Een intieme ceremonie met aansluitend het diner en de nadruk op het feest!

De locatie

Eigenlijk wilde ik heel graag een feestgelegenheid waar we zelf de catering konden doen. Gewoon een lege zaal, die we zelf konden versieren naar wens, waar ik zelf eten voor kon bereiden en de drank voor kon regelen. Op Pinterest droomde ik weg bij kruiwagens vol ijs en speciaal bier, houten borden en heel veel bloemen. Buiten trouwen in november in Nederland is geen optie, maar ik zou een zaal wel zo aan kunnen kleden dat het dezelfde rustieke sfeer zou hebben. Dacht ik. Maar ik heb gezocht en gezocht en rondgevraagd en -gemaild, maar zoiets blijkt niet te bestaan. Overal moet je of catering huren, of eten en drinken afnemen, of een belachelijk bedrag aan huur betalen. Ik moest dus een plan B gaan bedenken...
We hebben contact gehad met verschillende feestgelegenheden, trouwlocaties en kroegen, maar we waren er eigenlijk heel snel uit: het wordt een stadsbrouwerij in ons eigen Delfshaven! Het past helemaal bij ons. Onze eerste date was in een biercafé en we drinken regelmatig speciaal biertjes samen. Nu hebben we gewoon een lokaal bier op de tap! En de locatie is heel dicht bij ons huis, in een buurt die we goed kennen. Het voelde meteen goed! De feestzaal is erg mooi en kon ook nog omgebouwd worden tot eetzaal. Alles op 1 locatie, precies hoe we het graag wilden. En door een financiële meevaller kunnen we het ook nog op deze manier betalen!

Getuigen en ceremoniemeesters

Toen was het tijd om onze getuigen te gaan vragen. De keuze was niet heel moeilijk: ik koos mijn broertje en mijn beste vriendin. Roel koos zijn broer en een goede jeugdvriend uit Enschede.
De ceremoniemeesters kiezen vonden we ingewikkelder. We wilden graag iemand vragen die dichtbij ons staat, maar de taak van ceremoniemeester staat ook bekend als een taak die veel van je kan vragen en waar je niet echt om staat te springen... We besloten dan toch de mensen te vragen die we graag wilden (Roel vroeg een goede vriend uit Rotterdam en ik één van mijn langste en beste vriendinnen) en daarbij duidelijk te zeggen dat ze eerlijk moesten zijn als ze het niet zagen zitten. Maar beiden reageerden enthousiast en zondag hebben we onze eerste gezamenlijke meeting staan!

Save the date

We wilden zelf de uitnodiging ontwerpen en laten drukken en we wisten dat dat wat tijd zou gaan kosten... Dus stuurden we eerst een Save the Date. Op 18 juni, precies 5 maanden van te voren, appten we iedereen dit plaatje.



De Jurk

Een witte, traditionele trouwjurk is niets voor mij. Ik vind het prachtig bij een ander, maar ik weet al heel lang dat ik het anders zou willen. Ik vond een aantal mooie jurken van Chi Chi London via Asos. Omdat het natuurlijk maar de vraag is hoe het staat en hoe ze er in het echt uit zien, bestelde ik 4 jurken. Ik organiseerde een pasmiddag, samen met mijn moeder en getuige Desiree. En op deze waren we alle 3 op slag verliefd! De jurk past goed in ons romantische herfstthema, is kort en niet wit, en heeft heel veel laagjes.... Al nieuwsgierig??
Nu nog op zoek naar de juiste schoenen!

De ringen

Op zomaar een woensdag in juli gingen Roel, Jolie en ik naar Antwerpen. Onder andere om inspiratie op te doen voor trouwringen. Maar we zouden onze impulsieve zelf niet zijn, als we niet op de eerste dag al meteen met een paar thuis zouden komen.... Oeps.
We zagen deze ringen en vonden ze erg mooi. Simpel, maar net even anders ook. We keken voor de zekerheid nog even verder, maar deze bleven in ons hoofd zitten. Waarom dan nog wachten?

Achteraf hadden we misschien nog kunnen onderhandelen over de prijs. Of meer kennis op kunnen doen over waar we op moesten letten. Eens rond kunnen kijken wat er nog meer op de markt is. En deze ringen nog eens goed na kunnen kijken, voordat we moesten rennen om onze auto op tijd op te halen en er thuis achter te komen dat er een kleine vlekje zit op die van mij... Maar dit is ook wel weer typisch hoe we zijn. Het is goed zo!

De uitnodiging

Ja, en dan eindelijk... na avonden brainstormen, inspiratie opdoen, dingen proberen en toch weer even uitstellen....  is onze kaart de deur uit! Net als het geboortekaartje van Jolie hebben we de kaart helemaal zelf gemaakt (met een avondje hulp van Bas, bedankt nog daarvoor!!).
Ik ben van plan om na de bruiloft nog een artikel te wijden aan onze kaart en hoe die tot stand is gekomen, dus dan volgen er meer details. Voor nu kan ik alleen zeggen dat ik heel blij ben dat ie af is!

Nog 57 dagen dus... 57 dagen om de perfecte schoenen te vinden, taarten te bakken, een bruidsboeket te laten maken bij lieve Neomie en Nick van Lifestyle Bloemen, de playlist af te maken en de openingsdans te oefenen.
Gaan we dat redden, denk je?

Q: Was jij veel tijd kwijt bij het organiseren van je bruiloft? En als je niet getrouwd bent, hoe ziet jouw droombruiloft eruit?

Populaire posts