BABY || ONS GEBOORTEKAARTJE



Het geboortekaartje van Jolie hebben Roel en ik zelf ontworpen. Roel is handig met Photoshop en ik had een hoop inspiratie en ideeën.
Omdat haar 3e naam Amélie is (naar Roels oma én naar de geweldige film!) namen we Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain als uitgangspunt. We gebruikten de kleur van een alternatieve filmposter en keken het lettertype af voor de namen. Op de achterkant van het kaartje is het beroemde shot te zien waarbij de jonge Amélie frambozen van het vingers eet. Dat herkent iedereen, dachten we! Maar nee, haha, we kregen verschillende vragen over dit geheimzinnige meisje op de kaart... 'Wie is het?', 'Waarom staat er een vreemd meisje op de kaart?' en de leukste: 'Is dat Linda toen ze klein was?'. 
Voor Roel staat de film symbool voor genieten van het leven. Avontuur. Tevreden zijn met kleine dingen. Allemaal zaken die wij ons kindje enorm gunnen! 
Verder wilden we het zo simpel mogelijk houden. Geen uitgebreide teksten, geen gedichtjes, maar een simpel  'om voor altijd van te houden'. Ik las dat jaren geleden eens op een ander geboortekaartje en ik vond dat zo lief. Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik bij dat zinnetje steeds tranen in mijn ogen! 
We maakten verschillende opzetjes op verschillende formaten en lieten dat afdrukken bij de printshop. Zo konden we ze vergelijken en beslissen welke we het mooist vonden en wat we nog moesten aanpassen. Het was Roel die dit formaat heel tof vond. Ik wilde het kaartje eigenlijk groter en breder. Maar toen bleek dat we op deze manier ook flink wat geld konden besparen (op dit formaat kunnen er meer kaartjes worden afgedrukt op 1 pagina), was ik toch om. Broke is ook dit seizoen nog the new black...
We kozen voor het meest dikke papier mogelijk bij de printshop, zodat het een stevige kaart zou zijn. Ook lieten we de kaart daar netjes bijsnijden in een machine, in plaats van dat zelf te doen. De foto hebben we ongeveer een week na haar geboorte gemaakt. Voor haar geboorte had ik allemaal ideeën voor een foto. Een mooie foto van ons 3-en van net na de geboorte. Of juist van haar alleen. Welk pakje, welk mutsje, welke sokjes zelfs... Maar door de heftigheid van de bevalling en mijn herstel daarna (ik kon/mocht een week lang mijn bed niet uit, de kraamverzorgster koos de outfits en trok haar kleertjes aan die helemaal niet bij elkaar pasten en laat staan dat ik bezig was met fotograferen!) liep het allemaal anders. Een snelle foto op bed, niet bewerkt. 
En toch zo prachtig! Want is er iets meer puur dan een pas geboren baby? 
Zelf ben ik erg tevreden met het resultaat. Het is een heel persoonlijk kaartje geworden en het was zo'n leuk proces om steeds dichter bij het eindresultaat te komen! Voor ons trouwen willen we ook onze eigen kaart ontwerpen. We hebben de smaak te pakken! 

Q: Wat vind jij van ons geboortekaartje? En zou jij ervoor kiezen je eigen kaartje te ontwerpen?





Populaire posts