GUEST WRITER || SANNE




WANDERLUST; A strong desire or urg towander or travel and explore the world.
Iets wat ik altijd al heb gevoeld dat het in me zat, maar wat er eigenlijk pas 2 jaar geleden uit kwam. Na te zijn afgestuurd als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener en een punt achter mijn jeugdliefde te hebben gezet, besloot ik het roer om te gooien. En hier zit ik dan... Een dolgelukkige, springlevende 24-jarige meid die het leven met een lach tegemoet gaat.
Na het zien van de film Eat, Pray and Love stond mijn leven op zijn kop! Ik weet het... heel cliché, maar de film vertelde mij veel te veel wijze dingen over het loslaten van een liefde en de zoektocht naar je ware ik. Het maakte fantasieën en ideeën bij me los, die ik het liefst zo snel mogelijk weer wilde vergeten, want alles wat onbekend was vond ik maar eng. Ondertussen zwijmelde ik uren weg hoe het leven op Bali was. Niet wetende dat ik er een half jaar later daadwerkelijk zou zijn!
Na de film nogmaals 3 keer bekeken te hebben, heb ik alle inspirerende teksten goed tot me door laten dringen en besloot ik dat ik gehoor aan mijn gevoel moest geven. Ik beëindigde mijn relatie en maakte plannen om een seizoen skilessen in Oostenrijk te geven. Een grote wens, die altijd in mijn hoofd heeft rond gespookt en nu werkelijkheid werd! Ondertussen studeerde ik af en boekte, voordat ik naar de sneeuw zou vertrekken, een retourtje Amsterdam-Bali. Een goede vriend van mij was op wereldreis en verbleef in dezelfde periode op Bali. Ik zou 2,5 maand blijven, zonder echte plannen en niet wetende dat ik nog veel meer zou zien als alleen maar Bali.
Ik weet nog goed hoe krachtig ik me voelde op het moment dat ik de douane doorliep en zwaaide naar mijn familie. Nu was het mijn tijd! Het roer ging om. Mijn leven werd niet meer geleid, maar ik was de regisseur van mijn eigen leven.
Die 2,5 maand waren onvergetelijk! Ik ben uiteindelijk niet alleen op Bali geweest, maar heb ook Java, Japan en Zuid-Korea mogen bewonderen. Totaal ongepland, maar zo bijzonder! En dat is het mooie van reizen. Je boekt een ticket, maakt globaal plannen, maar je hebt eigenlijk geen benul wat de reis je nou echt gaat brengen. Iedere  hoek van de straat biedt weer iets nieuws en maakt je nieuwsgierig naar wat er om het volgende hoekje te vinden is. Het is een constante tocht van ontdekkingen waarin al je zintuigen op alert staan en worden geprikkeld.
Dit is inmiddels al 2 jaar geleden. Ondertussen heb ik ook nog twee seizoenen skilessen gegeven; Een winter lang met 40 skileraren in een vies huis wonen, iedere dag après ski muziek moeten aanhoren en jezelf er aan het eind van het seizoen op betrappen dat je ze allemaal luidruchtig mee staat te blèren. Drie dagen per week dronken zijn, twee aangeschoten en als je geluk hebt twee dagen om bij te komen... Kleine kinderen die nadat je ze net helemaal hebt ingepakt toch nog even moeten plassen. Volwassenen die zeggen te kunnen skiën maar op wie je een uur staat in te praten als ze eenmaal op de top van de berg staan. Kilo’s aankomen door ’s nachts toch nog even een kroketje te eten omdat je de maaltijd wederom hebt overgeslagen door het vroege après skiën. En op een gegeven ogenblik besluiten een sexogram te maken omdat het te ingewikkeld wordt wie het met wie heeft gedaan. Kortom! Een periode uit mijn leven die ik nooit had willen missen!

Over een week sluit ik mijn leventje in Nederland wederom weer voor even af, en vertrek ik voor een maand naar Oostenrijk. Aansluitend ga ik door naar Thailand, waar mijn lieve vriend me opwacht om voor het eerst samen een geweldig avontuur aan te gaan in het Verre Oosten.
En wat als ik weer terug ben..? Zonder huis, geld of baan..? Dat zie ik dan wel weer! Ik leef bij het moment, doe waar ik me goed bij voel. En ik kan je vertellen, dat voelt verdomde goed!
Ik leef! En hoe!

Dat is ook het gevoel wat ik probeer over te brengen. Een ieder vult dat natuurlijk op zijn eigen manier in. Alles is goed. Ook als je besluit nooit te gaan reizen, of dat je carrière wil maken of gewoon huisje, boompje, beestje wil. Maar doe waar je je goed bij voelt en laat je niet leiden door angsten. De wereld heeft zoveel moois te bieden. Maar je moet het wel willen zien! 





If you would like to share something, in English or Dutch, on Flower Child, just let me know on lindakorner83@gmail.com! 


Populaire posts